Alla inlägg den 22 november 2013

Av storm82 - 22 november 2013 07:52

Famillj, vänner, kollegor ja alla dom man möter på ett eller annat sätt, gör intryck på ens vardag, själv känner man sig så otroligt ensamen.

När värken tar över och man går ner i svackan, känner man sig så otroligt bitter, hur kan jag som bara är 31, lida av kronisk värk, nackskada, förslitningar i ryggen och i stort sett fullt utblossad fibromyalgi?

Har  ställt mig den frågan så många gånger, vet att det finns dom som drabbas av värre saker än det jag lider av, men för mig är det svårt, en väldigt mörk tid, jag kan inte skriva vad jag vill när och hur jag vill, måste tänka på vem jag säger vad till, det gör att man issolerar sig från omvärden, man väljer bort att vara ute bland folk, för man är rädd för att bli dömd,  rädd för att folk ska tycka att man bara klagar, dom ser inte ens sjukdom, för den är inte synlig, dom ser inte ens värk, för den syns inte. Då är det lättare med ett brutet ben, det syns, det är ingen sjukdom, som folk tror man hittar på, att man är lat, eller bara vill leva på smärtstillande. 


Varje dag är en kamp..... 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards