Alla inlägg den 3 december 2013

Av storm82 - 3 december 2013 14:23

Idag när jag skulle hem, cyklade jag förbi en liten grupp som stog och pratade med folk som gick förbi, tittar lite extra på dom, ser att dom har ett ställ med "vad är bibeln" information brevid sig.

Då kommer mina tankar igång, är själv kristen, är döpt och konfrimerad. sjungit i kör och varit med i kyrkans unga. 

Då dyker tanken upp inom mig, att hur troende är jag egentligen idag? inte mycket, pga allt som hänt under dom senaste åren, så har jag tappat mycket. 

Eller är det bara prövningar för hur stark ens tro är som man har blivit utsatt för? ja jag vet inte, jag förstår inte varför just jag har råkat ut för allt elände som jag har gjort? Varför får inte jag må bra? ha ett jobb, slippa all värk, oro och ångest. Har alltid försökt att vara en bra mäniska, som hjälper till så gott jag kan, alltid försökt att vara andra till lags, tänker mer på att andra ska ha det bra, än att jag själv mår bra. 

men vem stöttar mig när jag behöver det? 

Ovido - Quiz & Flashcards