Alla inlägg den 4 december 2013

Av storm82 - 4 december 2013 23:43

En vuxen asylsökande ska leva på 61 kronor om dagen – och summan har inte höjts sedan 1994. Riksdagledamoten Christina Höj Larsen (V) uppmanade i dag migraionsminister Tobias Billström (M) att leva som asylsökande.  – Jag skulle vilja be ministern anta utmaningen att leva på 61 kronor om dagen i en månad.

(från aftonbladet)

 

Tycker det här är väldigt intressant, som arbetslös här i sverige, ska  man klara sig på en väldigt låg ersättning, när mina räkningar är betalda så har jag inte ens 61 kr om dagen kvar, då ska det räck till mat, kläder, vård, mediciner, nöjen. Ja allt som man behöver i sin vardag, min fråga är, varför tittar vi inte mer på hur personer här i vårat eget land lever? varför ska vi jämt hjälpa alla andra? 

 

Det finns barn, ungdommar, vuxna som lider pga ekonomin i det här landet, jag skulle hellre se politikerna reda sig på den summan jag får ut, betala alla räkningar, sen se hur enkellt det är att leva på det som är kvar. Många tror att man som arbetlös är lat, men så är ej fallet med mig. 

En person frågade mig idag, vad som stog högst upp på min önskelista till tomten, mitt svar blev, slippa värk och oro, hitta ett jobb. men vem vill anställa någon med alla dom problem jag har? 

Jag vill känna mig värdefull att få uträtta något, men i dagens samhälle är det svårt..... 

Ovido - Quiz & Flashcards