Alla inlägg den 8 januari 2014

Av storm82 - 8 januari 2014 09:56

Idag känns det som om många helre är arbetslösa och lever på bidrag än att skaffar sig ett jobb, en del är så inne i arbetslöshetens nät så dom vet inte hur dom ska göra för att få tag på ett jobb, Jag kan erkänna att jag är en av dom som inte vet hur jag ska ta mig vidare, mycket har ändrats sen jag jobbade senast. Jag har gått ner runt 50 kr i vikt, jag har fått fibromyalgi, blev singel. mm. Men ändå är min störta dröm att kunna hitta ett nytt jobb, få känna att man kan göra mer än vad man kan göra som arbetslös. Få känna att man har ett värde. att man kan köpa kläder, kuna köpa en tidning, kanske låter som små saker för vissa, men inte för mig. 


Sitter på min sysselsättningsplats som vanligt, blir så frustrerad när visa inte har något intresse för nått, va ska jag göra något annat än att träna? ja det kan man ju fundera, intresset är för litet och gör bara att en annan bli irriterad, men inte så mycket man kan göra åt saken, 


Jag kan ju inte säga åt dom att dom ska vara här på heltid, eller att dom har andra uppgifter än att bara träna, inte konstigt att man på något sätt ser ner på dom.


Bara tråkigt att man blir på dåligt humör på grund av deras bristande entusiasm......

Ovido - Quiz & Flashcards