Alla inlägg den 9 januari 2014

Av storm82 - 9 januari 2014 18:33

En tanke om alla dom som tigger pengar, på senare tid har jag märkt av att det är många som tigger som har utländsk härkomst. Jag har som regel att aldrig ge pengar, många av dessa blir körda med bil och avsläpta på en speciel plats med tillsägelse vad dom ska göra.

Har haft flera som kommer med sina små lamminerade lappar med värsta snyffthistorien om hur illa dom har det, att dom inte har mat för dagen. inga kläder att sätta på sig, att dom har lidit stora förluster i sina hemländer. Dessa skulle jag aldrig ge något till. Om man skulle försöka ge dom något att äta, skulle dom bara kasta det i ansiktet på en. Igår såg jag en man, han var så krokig, käppen peka nästan rakt ut, ett under han kunde ta sig fram över huvud taget, hade jag gått så hade jag trillat på näsan. Antar att det tar flera års träning att lära sig gå på detta sättet. Innan ni dömmer mig, så finns det personer som sett samma man, gå helt rakt upp, inte behöva använda käppen, bli avsläppt av några bara en liten bit ifrån, så han hinner komma in i sin roll. 

Det tråkiga är alla som går på dessa lurendrjerier, som ger pengar till folk som egentligen har det väldigt bra. När det fins dom som verkligen behöver hjälp där ute. 

Är även emot alla dessa kampanjer att vi måste hjälpa flickor/pojkar, män/kvinnor i det ena och andra landet. Hur vore det om vi tittade utanför våra egna fönster, såg barnet som inte får tillräckligt med mat hemma som vet att det enda ordentliga målet mat dom kommer få för dagen, blir det i skolan.

Eller tonnåringen som tittar med längtande ögon på när vännerna går ut för en pizza och bio, som vet att det enda nöje bli en rostad smörgås och en film på tv hemma.

Eller den vuxna som letar pant i sopkorgarna för att få ihop till en liter mjölk. 

Känner mig så frustrerad, själv vänder jag varje månad på dom sista slantarna 2 veckor innan jag får mitt aktivitets stöd. För att jag inte kan hitta ett jobb. Säger inte att jag har det så dåligt ställt, men man kan inte unna sig något extra. Man kan inte köpa den där toppen som kostar 150 kr, för man måste ha råd till annat. 

Tycker vi i detta land ska börja titta på våran egen bakgård, innan vi ska hjälpa alla andra. 

Ha det gott där ute. 

Ovido - Quiz & Flashcards