Alla inlägg den 13 mars 2014

Av storm82 - 13 mars 2014 07:16

Flytten till internatet gick bra, började i skolan. Nägra veckor in på terminen bröt jag ihop, att få kunna vara själv, inte ha en massa måsten, det var första gången jag hamna på akut psyk, fick träffa en kurator där som bara hade ett mål, att gräva i mitt förhållande till min familj, slutade alltid med att jag gick därifrån jättearg. 

Skaffade mig ett extra jobb som städerska på ett dagis, det var inte jätteroligt, men gav mig lite extra pengar, Jag klarade körkortet, stog på egna ben, åkte hem så sällan som möjligt. 

Sen kom våren, sommaren, tiden bara flög förbi. Fick jobb som personlig assistent, över sommaren, vilket jag fortsatte med under hösten och vintern. 2004 på hösten skaffa jag mig min första lägenhet. den var inte så personlig, men den dög åt mig, fick jobb på transcom, 3 mån av slit, åt mycket smärtstillande för huvudvärk och nackvärk, men det hjälpte bara för stunden. 2005 träffade jag mitt x, som fick mig att flytta ännu längre från min familj, han var så söt, rar, omtänksam. som i dom flesta förhållanden, så höll inte det så länge, när vi väl hade flyttat ihop våren 2006, så ändrade han attityd. jobbade då som vikarie inom vården, under 3 års tid så bollade jag mellan flera olika arbetsgivare och arbetsplatser, hösten 2007 sprang jag in i väggen. Jag vågade inte svara i mobilen när det var dolt nummer, jag bara grät, ville hoppa från femte våningen, men något höll mig tillbaka, I samma veva började jag med antidepresiva tabletter, gick även hos en kurator. (detta fick jag höra av mitt x, att han hade tyckt det var jobbigt när jag sökte hjälp för mina problem) Kan inte säga att stödet hemifrån var något större, gått från att vara hemhjälp hos min familj, så blev jag det i mitt förhållande med....... 

Skapa flashcards