Alla inlägg den 19 mars 2014

Av storm82 - 19 mars 2014 07:33

Läste aftonbladet nu på morgonen, varav 3 artiklar handlar om personer som gått ner si och så mycket. Är det konstigt att det idag är en stor vikthets i i samhället. Jag själv gjorde en gastric bypass för snart 2 och ett halvt år sedan. För 8 månader sen fick jag min fibromyalgi diagnos, den diagnosen fick mig att krascha, sen dess har jag i stort sett bara orkat se till att vikten håller sig på ungefär samma nivå, även om jag skulle behöva gå ner ungefär 30 kg till. Men orken finns inte, den orken jag har går till att ta mig upp ur sängen, laga mat, ta mig till min fas3 plats. Alltså att ha en rutin varje dag, när man då läser om alla dom här som går ner i vikt på ett eller annat sätt så mår man rätt så dåligt, när folk tjattar på en om att man ska vara med och träna, man blir frustrerad, arg, ledsen. Kanske låter som en undanflykt. Men jag har inte energin, orken eller kraften. Det är det ingen som förstår. att gå med värk dygnets 24 timmar, man kan inte föreställa sig hur det är, om man inte själv har varit i den situationen. 

Så innan du dömmer någon som är "tjock" tänk ett steg längre, finns det någon bakomliggande orsak till att den personen ser ut som den gör....... 

Ovido - Quiz & Flashcards