Direktlänk till inlägg 3 maj 2014

Att leva med fibromyalgi- läkarvården

Av storm82 - 3 maj 2014 05:01

Tänk om man har så ont i kroppen så man mår illa, man ringer till vårdcentralen, men dom ber en återkomma på måndag, man ringer vidare till sjukvårdsrådgivningen frågar om man kan få en jourtid, dom säger åt en att om man inte kan vänta tills på måndag så får man söka akut. 

Man gör sig iordning, åker till akuten, man går in, får ett fint vitt band runt handleden, man sätter sig ner och väntar, efter nästan 2 timmar och nattskiftet har gått på, så går man och kollar hur man ligger till så får man svaret= du kan lika gärna åka hem. 

Det är som ett slag i ansiktet, man får ingen vård, bara för att man har kronisk värk, fast man har så ont så man funderar på att tömma varenda medicinburk, eller ta en kula i skallen, så är man inte tillräckligt mycket värd för att få hjälp. Känslan av hur betydelselös man är vid ett sånt här tillfälle, hur orken rinner av en för att man än en gång inte får någon hjälp av läkarvården. Den är obeskrivlig. 

Känslan hur alla säger till en skaffa ett jobb, börja träna, ja det är ju väldigt lätt, när man har så ont så man knappt orkar med sin situation längre, humöret är i bott, släkt och vänner orkar inte höra på en. Man är helt ensammen i världen, kämpar mot allt vad läkarvård heter. kraften är slut.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av storm82 - 12 juli 2017 02:04

Under hela mitt liv, har jag känt mig oälskad. Känslan av att inte duga för sin familj, att man inte är duktig nog, att man inte är populär eller har många vänner,  Jag har ingen högskole utbildning, Men flera andra olika utbildningar. En av dom ut...

Av storm82 - 4 juli 2017 02:16

Just nu så läser man i tidningarna om alla våldtäckter som är på festivalerna och andra arrangemang som är ute i landet. Det som får mig att fundera är, ska det verkligen behöva bli så att man måste dela upp män och kvinnor, ska inte par få kunna gå ...

Av storm82 - 2 maj 2017 20:44

Idag är en upp och ner dag, gamla bekantskaper har hört av sig, vilket var trevligt. Ikväll kom dock tankarna om livet. Vad som händer när vi dör, vandrar vi vidare, föds vi igen, har man en själ? Jag har alltid trott att man lever mer än en gång. ...

Av storm82 - 18 april 2017 19:48

Att hela tiden få höra, "Du måste skaffa dig ett jobb" Får mig bara att må ännu sämre. Känna sig ännu mer värdelös. Högsta drömmen är att hitta mig ett jobb, ett som ger mig glädje, får mig att må bra, som kroppen orkar med. Men har hellt tappat själ...

Av storm82 - 9 april 2017 23:31

Många är i dagens läge medvetena om fk och deras sätt att behandla personer som är sjukskrivna eller på något sätt beroende av dom, själv råkade jag ut för en chock för ett tag sen. För någon vecka sen pratade jag med en vän, som varit med om en olyc...

Skapa flashcards