Alla inlägg den 18 juli 2014

Av storm82 - 18 juli 2014 11:30

Klockan 03:00 börjar katten skrika, då tycker han att jag ska gå upp och ge honom frukost, går upp muttrandes, har knappt sovit 4-5 timmar, efter man hämtat hans frukost sätter man sig i soffan, plockar fram medicinerna som jag ska ta, är en härlig kompot på både smärtstillande, extratillskott eftersom jag är magsäcksopererad, sen är det lite mot magen då jag hade magsår för två år sedan. men men det är bara att svälja. 

Sätter på datorn, går ut på facebook, kollar om något har hänt. Kollar min bingo om turen kanske varit framme och låtit mig vinna några kronor. men oftast är det inte mycket i vinst. Så jag sätter mig och spelar lite candy crush eller liknande på fb istället. 

Vid det här laget har man oftast hunnit avverka en cigarette. slår på tvn, men så här tidigt är det ju oftast inget av värde att titta på. klockan börjar närma sig sex, går upp ur soffan, föser ner katten från sängen så jag kan bädda den, gör mina morgonbestyr i badrummet, sätter selen på katten och släpper ut honom. vid det här laget har jag redan varit vaken i fyra timmar. snart är det dags att ge sig av inför dagens åttaganden. gör en snabb överblick ser så allt är avstängt med mera, tar mina nycklar både till lägenheten och cykeln, ger mig av inför ännu en dag på min sysselsättningsplats, Lite irriterad är jag, då jag rök ihop med en häromdagen i chatten ang hennes val av ord på sysselsättningsplats, "vuxendagis" tycker jag inte man ska säga, då det finns dom som har bra platser. Men det kunde ju inte hon förstå hur jag kunde se positivt på att vara där, orkade inte ens börja tjaffsa med henne. 

Att man kommer hemifrån, får träffa folk, (även om det inte alltid är givande att ta sig dit) det är viktigt för mig,då jag tack vare min sjukdom, isolerar mig hemma. Men när jag är på min plats, då har jag inga undanflykter att inte ta mig hemifrån. då måste jag utanför hemmets dörrar. därför kan jag se possitivt på min situation. 

Kommer fram efter bara några minuters cykling, hämtar min dator som jag har, sätter på te vattnet, hämtar mig en smörgås. 

Så är dagen igång, Nu är klockan strax dags för hemmgång. Ska bli skönt, då det känns i kroppen att man redan snart varit uppe i nio timmar..... mer kommer ikväll.... 

Skapa flashcards