Alla inlägg den 4 augusti 2014

Av storm82 - 4 augusti 2014 11:01

Har blivit många tankar, åsikter, funderingar mm under den tiden som jag hitills har skrivit, Blir lika förundrad varje gång man får en kommentar om att ens blogg har kommit upp på fb, Då jag inte skriver för att folk ska tycka synd om mig, utan mer för min egen skull, få kunna få ur mig allt jag känner, tänker men samtidigt få kunna vara lite anonym. 

Vänner och familj mm dom orkar bara med en till en viss gräns, sen så pallar dom inte med en när man jämt mår dåligt.

Fast att det finns dom som fortfarande försöker styra över en. Som min kära far försöker. Han vill att jag ska flytta närmare. Han ser inte vad jag har där jag är idag, att den här staden är mitt hem just nu, det är här jag känner mig hemma. Jag vill inte gämt rätta mig efter andra. att följa i andras led hela tiden. Detta har nog gjort att jag än idag revolterar mot min familj, att jag fösöker visa att jag klarar mig. Även om det alltid är tufft. i vilket fall som helst så kommer dom ju inte hjälpa mig mer om jag flyttar närmare. 

Som resan den kvinliga sida i fläkten ska göra nu i september. Ingen har tjaffsat om att jag inte kan följa med, men när min lillasyster sa ifrån, så var det tårar, dåliga samveten mm. Är jag mindre värd eller? duger inte jag som jag är? att resten har hälsan,(förutom min mor) orkar med att jobba, har en stadig inkomst varje månad, det kan jag tuvär inte göra något åt. Jag vill ut ur den här missären, men vet inte längre vad jag kan, vad jag klarar av, vem jag är. smärtan, sjukdommen, arbetslösheten har tagit över mitt liv. min familj har tryckt ner mig ännu mer. Jag vill med leva, ha ett bra liv, orka vara aktiv och social, få tillbaka mitt liv,...... 

Skapa flashcards