Alla inlägg den 11 november 2014

Av storm82 - 11 november 2014 08:41

Igår tog jag itu med sjukgymnastiken igen, tänkte för mig själv att jag är där en omgång per år. När jag sitter och väntar, så ser jag att min gamla granne är där. Frågade henne om hon hade hört när begravningen för våran vän som dom hittade i skogen avliden skulle vara, det visade sig att det inte är möjligt för mig att delta, vilket gör mig otroligt sorgsen. 

Idag så har jag otroligt svår värk i lederna och humöret är nere i botten, känner mig ledsen, deppig, värken tar verkligen bort all energi som man skulle kunna ha, man försöker le, för utåt märks det inte hur ont jag har, jag ser inte sjuk ut, smärta märks ju inte, syns inte på några röntgenplåtar, man har inget gips runt något ben eller arm, inga bandage, som täcker en stukning, eller plåster som hindrar ett sår från att blöda. 

Min mor som jag ofta hamnar i konflikt med, har sårat mig igen. "du var ju så söt när du var smalare" Duger jag inte nu då? är det inte en mors plikt att älska sitt barn hur det än ser ut? När jag frågade om min brors problem med magen kunde bero på saker som hände när han var sju, så får jag ett argt "ähh" till gensvar, sa till henne att det är väldigt nervärderande. Så fort man säger något som hon inte "gillar" så kommer det där (ursäkta) jävla "ähh". 

Men nej det var inte nervärdernade enligt henne. Blir så trött på min familj, vill bara att dom ska förstå. 

Men man får väl bita ihop idag. Göra så gott man kan, även om värken tar allt vad livslust och energi heter från en. Är det så här resten av mitt liv kommer se ut som?????

Skapa flashcards