Alla inlägg den 25 november 2014

Av storm82 - 25 november 2014 09:08

Jag har märkt att många (även jag) gör nästan vad som helst för att inte behöva leva i ensamheten. Men någonstans måste ju gränsen gå, Vad är man bered på att stå ut med, bara för att slippa vara själv? Vad är man bered att göra? Vilka uppofringar kan man göra?

Jag har nästan gjort allt för dom som jag har varit tillsammans med, jag har gett upp mig själv, mina tankar, min självständighet. Ja det som gör mig till mig. Jag har lovat mig själv att att aldrig mer ändra mig själv för någon annans skull, vist vissa saker kanske man vill ändra på. men jag kommer göra allt för att inte förlora mig själv. Inte låta någon styra mina tankar, inte låta någon få makten att säga åt mig hur jag ska klä mig, vilken frisyr jag ska ha, hur jag ska se ut, vilka vänner jag ska ha. Jag är jag, försök inte göra mig till någon som jag inte är......... 

Låt ingen ta din personlighet, självständighet, det som är du, bara för att du inte vill vara själv....... 

Ovido - Quiz & Flashcards