Alla inlägg den 2 mars 2015

Av storm82 - 2 mars 2015 10:17

Förut hände det något intressant. Bara för att jag inte svarade på ett meddelande från en kille som var 7 år yngre än mig och med utländsk härkomst. Så blev jag kallad för rasist. 

Jag är deffenetivt inte rasist, Men dejtar inte invandrare då jag dels inte tror på kulturkrockar och inte dras till dom. 

Men den här personen menade att med tanke på att jag inte visade respekt då jag inte svarade på hans meddelande så var jag just rasist. Att han sen kallade mig för bitch och bad mig dra åt helvete. Att han bor i sverige, inte kan språket och sen inte visar mig som svensk kvinna någon respekt.. vad ska man klassa det som? 

Känns som vad man än gör, säger eller tycker och tänker idag, som inte passar dom som kommer från andra länder. så får man rasist upptryckt i ansiktet. Nu säger jag inte att alla är likadana. Men det finns en del. Som den gången då min lillebror som den gången han råkade illa ut var 13 år gammal (två år sedan) Han nickade en hälsning till två killar som inte var svenskar. Vad fick han för det? Jo en rak höger. 

Börjar bli så trött på att man ska tassa på tå för att man inte ska såra någons känslor. Men hur är det med våra känslor då? Ska vi verkligen behöva stå ut med att bli kallade horor, rasister, etc för att man är en stolt svensk?

Frågan är om man kan vara så stolt så mycket längre..... 

Skapa flashcards