Alla inlägg den 11 februari 2016

Av storm82 - 11 februari 2016 09:22

Alla pratar om att man måste satsa på ungdommarna, när det kommer till jobb och utbildning, men det roligaste är, dom är dom som har lättast att få jobb ute på arbetsmarknaden. Upp till 25 är det relativt lätt att hitta jobb, själv så var det en tid då jag ibland jobbade mer än jag ville, men var i stort sett bara vikariat. Nu sitter jag här, 30+ och funderar på vem som skulle vilja anställa mig, jag som har kronisk värk, tänder som är trasiga tack vare alla mediciner. en kropp som har rusat i förväg, så den är helt slut. Vem vill ha mig? för snart ett år sedan, så slet jag med pendling på 3 timmar per dag och 75% jobb. Men vad fick man för det? inte ett dugg, man fick bara höra hur oduglig man var, vilka fel man gjorde, man fick aldrig någon chans, man var dömd på förhand. 

Jag vill jobba, jag vill ha ett liv, men som det är idag, så vet jag inte hur jag ska komma vidare. För inte satsar våra politiker några pengar på oss som är mellan 30-60 år. Utan det är ungdomarna som går först, vi andra sitter och ruttnar bort på olika fas3 platser. som i längden inte ger något ändå....... 

Skapa flashcards