Alla inlägg den 21 november 2016

Av storm82 - 21 november 2016 16:42

Något som är svårt med att hitta någon ny som man kan tänka sig att kanske bilda familj med, är den personens familj. Den jag är tillsammans med nu, har barn från ett tidigare förhållande, själv har jag inga barn. 

Jag har träffat barnen x antal ggr nu, och vill att dom ska gilla mig, då jag vet att dom kommer med på köpet. Det jag tycker är komplicerat är att ena barnet har autism. Den är inte så farlig, men då jag inte har egna barn, är det svårt att komma in i rollen som vuxen. Jag har redan gjort klart att jag inte tänker ta deras mammas plats, utan att jag tycker om dom och deras pappa. Men hur hanterar man ett barn som har en diagnos? Jag vill behandla barnen lika, och glömmer därför ibland bort att jag måste vara extra tydlig med hon som har autism. Hon vill vara med och bestämma. Men ibland så är hon i vägen och ber man henne flytta på sig, så kopplar det inte alltid. Jag är ny på det här, vet inte riktigt hur jag ska bete mig i alla situationer. 

Känner att man aldrig kan lära sig för mycket. men som det står på nätet, så är det en diagnos, som är svår, då varje individ är olika.... Vart ska man vända sig för att lära sig bli en sån bra vuxen förebild som möjligt?????

Ovido - Quiz & Flashcards