Direktlänk till inlägg 1 februari 2017

Allting blir bara fel, så varför fortsätter man försöka?

Av storm82 - 1 februari 2017 04:39

Hur man än vänder sig så har man ryggen bar. Eller hur är det nu man brukar säga? Har alltid försökt att göra rätt för mig. Men då man är arbetslös, så har man inget värde. jag växte upp på en gård, fick arbeta i tidig ålder, och har efter det fått många problem med kroppen. Jag har under åren som jag läste på fhsk jobbet extra, jag slet och som timmvikarie inom vården, ett tag hade jag jobb på timmar på 3 olika arbetsplatser. Vad har jag fått för det? kronisk värk i hela kroppen och jättesvårt att hitta ett jobb som jag ska kunna klara av en längre tid. 

Nu har problemet kommit att mina tänder rasar, en framtand har dom redan fått dra ut, fler är på väg, dom vittrar sönder. Varför vet jag inte riktigt. mer än att jag haft problem med mina tänder i hela mitt liv. Jag har försökt få hjälp från socialen, men där får jag bara svaret att jag har för stor inkomst. Vården hjälper mig inte. fast jag äter så mycket medeciner så jag måste ha en dosett, för att veta att jag inte missar någon. Satt igår och kollade igenom om det fanns någon möjlighet att ta ett lån, dels för att betala av lite saker som ligger, men mest för att kunna fixa iordning mina tänder. Men då jag inte har någon inkomst. (aktivitetsstöd räknas inte som inkomst) så fick jag blankt nej. Jag vill inte be min familj om att vara medlånstagare. Då jag var tvungen att använda min syster som borgenär när jag skulle skaffa egen lägenhet då jag gick isär med mitt x för några år sedan. Jag har tappat hoppet och tron på att saker någon gång ska gå min väg. Känner mig så misslyckad i allas ögon, då jag inte ens kan hitta ett jobb. Många säger att jag ska rycka upp mig, så illa är det ju inte. Men att inte våga le för att tänderna ser ut som dom gör, att varje dag är en kamp att ta sig upp, klä sig, laga mat. Det märker ingen. Allting blir bara fel.. så varför fortsätter man försöka??????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av storm82 - 12 juli 2017 02:04

Under hela mitt liv, har jag känt mig oälskad. Känslan av att inte duga för sin familj, att man inte är duktig nog, att man inte är populär eller har många vänner,  Jag har ingen högskole utbildning, Men flera andra olika utbildningar. En av dom ut...

Av storm82 - 4 juli 2017 02:16

Just nu så läser man i tidningarna om alla våldtäckter som är på festivalerna och andra arrangemang som är ute i landet. Det som får mig att fundera är, ska det verkligen behöva bli så att man måste dela upp män och kvinnor, ska inte par få kunna gå ...

Av storm82 - 2 maj 2017 20:44

Idag är en upp och ner dag, gamla bekantskaper har hört av sig, vilket var trevligt. Ikväll kom dock tankarna om livet. Vad som händer när vi dör, vandrar vi vidare, föds vi igen, har man en själ? Jag har alltid trott att man lever mer än en gång. ...

Av storm82 - 18 april 2017 19:48

Att hela tiden få höra, "Du måste skaffa dig ett jobb" Får mig bara att må ännu sämre. Känna sig ännu mer värdelös. Högsta drömmen är att hitta mig ett jobb, ett som ger mig glädje, får mig att må bra, som kroppen orkar med. Men har hellt tappat själ...

Av storm82 - 9 april 2017 23:31

Många är i dagens läge medvetena om fk och deras sätt att behandla personer som är sjukskrivna eller på något sätt beroende av dom, själv råkade jag ut för en chock för ett tag sen. För någon vecka sen pratade jag med en vän, som varit med om en olyc...

Ovido - Quiz & Flashcards