Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

Den felande länken!

Av storm82 - 21 mars 2017 00:40

Senaste tiden har varit en utmaning, och dom jobbiga händelserna slutar inte komma, var på begravning förra veckan, Jag som alltid har kunnat hålla ihop tills det är dags för kistan att åka ner i jorden, bröt ihop bara jag såg namnet. Jag känner mig så avlägsen från min familj och släkt. Jag är det svarta fåret. Kommer aldrig vara den som är smart, populär, har många vänner, Jag är den felande läken......

Sen har jag börjat misstänka att jag än en gång är gravid, Alla tecken finns där. Men kommer jag kunna behålla det? är jag redo? är mitt förhållande så stabilt så det är dags att skaffa ett liv som man ska ta hand om för resten av sitt liv?

Ja jag vet inte. Många tankar som snurrar. Det värsta kom idag. Då jag tagit en del ledigt och enskild angelägenhet med allt som varit, så öppnade jag kuväret från försäkringskassan direkt. Det värsta jag någonsin har gjort, höll på att få en hjärtattack.. Brevet börjar med "Aktivitetstöd - sänkt belopp" Trodde jag skulle svimma, bröt ihop totallt när jag läser att jag ska få 1/3 av det jag fått tidigare i ersättning, Bröt ihop totallt och tårarna bara sprutade. Börjar med att ringa min pojkvän stortjuter, och vet inte vart jag ska ta vägen, jag har för stor inkomst för att ens socialen ska vifta på lillfingret. Tänkte nu kommer jag bli hemlös. Ringer fk, men 10 min väntetid, så slår in att dom ska ringa upp mig. Efter en lite stund så ringer dom. Killen i luren, förklarar lungt för mig att jag ska slänga det brevet. För att så fort man får en ny programperiod. Så Skickar deras system automatiskt ut brev som det här. Där systemet inte känner av om man är berättigad till den högre ersättningen eller inte. Då kommer min reaktion. Hur FAN kan man skicka ut brev som det här till personer som mig, som mår dåligt av att vara i den här situationen, Ha ont i kroppen varje dag, tänder som rasar, missfall, dödsfall, personer i ens omgivning som blivit flyttade till skyddat boende, för dom har blivit så brutallt misshandlade av dom som ska skydda och älska dom. en familj som säger att dom älskar en, men som inte ens kan visa det. Jag vet inte hur mycket längre jag orkar med att ro runt allt själv. vända på slantarna varje månad, inte ha råd att fixa tänderna. När jag är hemma går jag knappt utanför dörren, för jag mår så dåligt över den situationen som jag är i. 

Men all heder till han på fk som jag pratade med, han vägrade lägga på med mig, innan han märkte att jag börjat lugna ner mig, och återfått balansen. han brydde sig om att jag skulle må bra. eller bättre än när vi påbörjade samtalet. Men hur kan man ha ett data system som gör detta mot folk? Hur kan man skicka ut papper till folk utan att kontrollera inehållet? Har dom som myndighet inget ansvar mot oss som är beroende av dom??????????????

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av storm82 - 12 juli 2017 02:04

Under hela mitt liv, har jag känt mig oälskad. Känslan av att inte duga för sin familj, att man inte är duktig nog, att man inte är populär eller har många vänner,  Jag har ingen högskole utbildning, Men flera andra olika utbildningar. En av dom ut...

Av storm82 - 4 juli 2017 02:16

Just nu så läser man i tidningarna om alla våldtäckter som är på festivalerna och andra arrangemang som är ute i landet. Det som får mig att fundera är, ska det verkligen behöva bli så att man måste dela upp män och kvinnor, ska inte par få kunna gå ...

Av storm82 - 2 maj 2017 20:44

Idag är en upp och ner dag, gamla bekantskaper har hört av sig, vilket var trevligt. Ikväll kom dock tankarna om livet. Vad som händer när vi dör, vandrar vi vidare, föds vi igen, har man en själ? Jag har alltid trott att man lever mer än en gång. ...

Av storm82 - 18 april 2017 19:48

Att hela tiden få höra, "Du måste skaffa dig ett jobb" Får mig bara att må ännu sämre. Känna sig ännu mer värdelös. Högsta drömmen är att hitta mig ett jobb, ett som ger mig glädje, får mig att må bra, som kroppen orkar med. Men har hellt tappat själ...

Av storm82 - 9 april 2017 23:31

Många är i dagens läge medvetena om fk och deras sätt att behandla personer som är sjukskrivna eller på något sätt beroende av dom, själv råkade jag ut för en chock för ett tag sen. För någon vecka sen pratade jag med en vän, som varit med om en olyc...

Ovido - Quiz & Flashcards