Alla inlägg den 27 mars 2017

Av storm82 - 27 mars 2017 02:49

Finns många som tror att satsar jag en tia här eller köper en lott där, så vinner jag en stor slant. Men riktigt så enkellt är det inte. Jag är en av dom som hoppas på att den där smällen ska komma, den som gör det lite lättare att leva, den som kan fixa så man slipper vända på slantarna varje månad. Men jag vet också, trots allt som alla spelbolag säger. Att rikitigt så enkellt är det inte. Ja jag spelar. Men jag sköter ändå mina räkningar. Det är det första jag tar itu med varje månad när pengarna ramlar in på kontot. Jag har inte en massa lån/sms lån eller skulder stora som berg. Vist jag är beroende. Men det funkar ändå i vardagen. Jag har kläder på kroppen, även om vissa av dom är några år gamla, jag har mat i kyle och frysen, har lärt mig att god mat behöver inte kosta multum, jag har skor på fötterna och tak över huvudet. Skillnaden mot många är att jag inte unnar mig krogbesök, resturangbesök eller äta ute flera ggr i vecken. Jag är hellre hemma. Lagar till något gott. sen så kanske jag får eller inte får behålla maten... med tanke på att min mage krånglar med jämna mellanrumm. så är det ännu skönare att vara hemma.. så man vet vart man ska ta vägen om maten fastnar. men men som sagt, finns inga snabba lösningar. 

Skapa flashcards