Alla inlägg den 8 april 2017

Av storm82 - 8 april 2017 17:58

Nu händer det som många tror jag oroade sig för, Lynchningen!!!!

Man tar lagen i egna händer, hänger ut folk på sociala medier, för att dom liknar den som sitter anhållen, planerar på att döda andra och deras familjer. Folk är rädda för att gå ut, för att skicka sina barn till skolan, gå till sina jobb. 

Då är min fråga, dom som startat denna häxjakt, är dom bättre än han som körde in lastbilen i folkmassan igår? Dom dömmer folk utan bevis, innan hela sanningen är ute. 

Bara för att man kommer från ett annat land, har en annan religion, så betyder inte det att man stödjer det hemska som hände igår. 

Kanske är det dags att stanna upp. Tänka efter, Låta rättvisan ta sin tid, innan någon helt oskyldig kommer till skada eller dör. 

För tar man lagen i egna händer, om så på det viset att man hänger ut folk i sociala medier, Om man skadar någon med ord, bilder eller handlingar, Så är man inte bättre än den personen/personerna som utförde dådet i stockholm igår. 

Jag är född i detta land, jag älskar sverige, mina rötter är nordiska. Men det betyder inte att jag anser att man ska ta lagen i egna händer......... 

Av storm82 - 8 april 2017 02:44

Det är så hemskt med det som hände i stockholm igår, det som är ännu värre är att det skapar ännu större klyftor mellan olika nationaliteter i samhället. Det som hänt, kan man inte kopla till någon religion, eller politik. Den som gjorde detta, gjorde det för sitt eget sjuka synsätts skull. 

Man läser kommentarerna på tex facebook, kan bara säga hur ledsen jag blir, en del med utländska namn, skrattar åt vad som hänt, både svenskar och invandrare vänder sig mot varandra. Ordet rasister ekar i var och varanan mening. Men vad är det egentligen som har hänt? Jo en person som har en övertygelse eller någon psykisk sjukdom, bestämde sig för att kapa en lastbil, sen köra i hög fart nedför en folktät gata, med vad som verkar ha som uppsåt att ta så många liv som möjligt. Jag sörjer för dom som mist sina liv, för deras anhöriga som står kvar med saknaden och smärtan, Jag bryr mig inte om vilken nationalitet dom har, tragedin är ändå lika stor. Flera liv har släkts, ännu fler ligger på sjukhus, med gud vet vilka skador, många kommer att ha mardrömmar och leva i skräck ett bra tag efter vad dom var med om igår, många som har en annan nationalitet/religion kommer få ta skit, för vad en person beslutade sig för att göra. Finns dom som kommer till detta vakra land, som väljer att anpassa sig till hur det fungerar här, som väljer att bli en del av samhället. Dömm dom som verkligen är skyldiga, inte hela folkgrupper. Nu gäller det att vi reser oss upp, går samman och visar att vi är starka, att inte en liten del kan skrämma ett helt land. Jag tänker aldrig låta någon ta ifrån mig min frihet, Min rätt att tänka, vara och leva. För det är det dessa personer som utför såna här saker är ute efter. Dom vill få oss till att leva i rädsla...... 


"Det enda ondskan behöver för att segra är att de goda ingenting gör" (Edmund Burke)

Ovido - Quiz & Flashcards