Alla inlägg den 17 juni 2014

Av storm82 - 17 juni 2014 17:57

Satt precis och tänkte på hur enkellt det är att börja leva sitt liv via datorn, inte ute i verkligheten. Man skapar vänner, oväner, nya kontakter, hoppar över en del av dom som man inte finner något intresse av. 

En del bygger upp en hel fantasi värld, andra utåtagerar på sätt dom inte skulle våga ute i livet, man sårar, trycker ner, flörtar, elakheter utbytes, som sagt en del lever ett liv genom nätet, integrerar inte med verkligheten, andra orkar inte med verkligheten, så dom skapar sig ett bättre liv via datorn. 

Hur levde vi egentligen innan mobiltelefonerna och datoerna fans? jag klättra i träd, var ute och plocka svamp, man var till stranden sola och bada. men idag.... ja man lever sitt liv genom cyberspace... 

Av storm82 - 17 juni 2014 09:00

Idag är en rätt bra dag, börjar bra iallafall, tittar tillbaka på gårdagen, huvudet värkte, ryggen värkte, ena knät gick det som nålar igenom, fast jag inte hade någon tyngd på det. Ibland blir man bara så  trött på all smärta, man funderar på varför läkarna inte kan smärtlindra en bättre, men det kommer dom nog aldrig kunna göra. Att man beräknas som jobbig i sin bekantskapskrets känner man av hela tiden, Dom tycker man bara gnäller... Det dom inte förstår är när smärtan och tankarna tar över, så mår man så väldigt dåligt, man vill bli sedd, men ingen som orkar se en. Tankarna blir så mörka så man inte orkar med livet, men på något konstigt vis, så fortsätter man, man isolerar sig från omvärlden, man håller sig till sinna rutiner, pratar med vänner, men när man är ensam så tar allt över igen.

Tanken på att någon gång få ett eget barn, har jag i stort sett slagit ifrån mig, med den värken och alla dessa mediciner som man äter, så vill man inte skaffa ett barn. 

Men det var gårdagen, idag är som sagt en bättre dag, det hade jag inte kunnat tro igår, även om man varje gång som man får bakslag hoppas, ber till allt och inget, att man får bli bättre, slippa leva i en vardag som består av mediciner och värk. 

Som en person jag känner sa till mig igår, man kan aldrig planera morgondagen, för hur man mår idag behöver inte vara likadant imorgon.... 

Ovido - Quiz & Flashcards