Alla inlägg den 30 juni 2014

Av storm82 - 30 juni 2014 07:19

Ute i vardagen så möter man på alla dessa försäljare / rekryterare, Dom sliter i en, vill tala om att just deras erbjudande är bäst, eller att man "måste" gå med och stödja alla dessa olika sorters organisationer. Nu vet jag att dessa måste vara mer "aggresiva" i sitt sätt, annars så påverkar det ju deras löner negativt, men kan inte hjälpa att jag blir allt mer och mer negativ till dessa personer, som ska slita in en i butiker för att kolla över ens abonemang, etc. Nu är jag sån så jag har rätt bra koll på vad jag har, hur länge dom är låsta, mm. Men i vintras höll jag på att åka dit rejält på en deal med "min el", dom kom och knacka på, och la fram värsta erbjudandet, naiv som man är så tänkte man inte mer på det, tills det damp ner en räkning på 1600 från eon, då började hela rulljansen med att bryta detta avtal. Eon ville inte göra något, min el ville ha 1000 kr för avtalsbrott. efter många om och men kunde jag makulera avtalet med min el. men det fick mig till att vara mer vaksam med vad som gäller. 

Ungefär som förra veckan så ringde Telenor/Glocalnet. Började samtalet med att eftersom jag varit kund hos dom så länge, så kunde jag få en massa rabbatter, jag bara men vad intressant. Tills jag förstog att dom försökte kränga på mig en ny mobiltelefon, jag förklarade att mitt aboemmang är låst. (i 16 dagar till, vilket jag inte sa till dom) och vilket erbjudande jag hade med mitt nuvarande bolag, dom gav upp rätt fort... 

Jag resonerar så här, vill jag ha något, eller veta något så kontaktar jag dom, jag vill inte behöva bli terroriserad av dom hela tiden..... 

Ovido - Quiz & Flashcards