Alla inlägg den 10 september 2014

Av storm82 - 10 september 2014 11:06

Valet i år verkar mest handla om barn, ungdommar och pensionärer. Men vart har vi som är vuxna arbetslösa tagit vägen? Eller vi som har någon form av sjukdom?

Känner mig allt mer och mer mellan stolarna, jag kan inte få bostadsbidrag, för jag är över 29 år gammal och har inga barn. Jag kan inte få extrahjälp av arbetsförmedlingen, för jag är inte ungdom, eller lever på socialen. Jag har fibromyalgi, men är inte tillräckligt dålig då det inte syns varken ut eller invändigt.

Så en liten fråga ställer jag mig själv. Vad har dessa politiker som slåss om min röst, tänkt att göra åt oss som hamna i det köra moment 22? Vi som vill vara friska, kunna arbeta, ha ett drägligt liv. Men vad vet jag, jag är ju varken ungdom eller pensionär. Varför ska dom bry sig om mig??????

Ovido - Quiz & Flashcards