Alla inlägg den 10 februari 2016

Av storm82 - 10 februari 2016 09:00

Det har jag frågat mig många gånger, då alla andra runt mig verkar bestämma vilken väg jag ska gå. Fastän att jag är vuxen, har mitt eget liv, så behövdes det en brytning med vissa i faniljen, för att jag ska kunna få växa, att hela tiden behöva bry sig om vad andra tycker och tänker, eller har man rätt frisyr? rätt kläder? rätt vänner? ja listan kan göras lång. Vem är det som bestämmer över ditt liv? Det kan egentligen ingen annan än du själv göra, sätt dig ner, fundera på vad du vill göra, vad vill du med ditt liv? vilka personer ska det inehålla? om ens familj eller vänner försöker bestämma över dig och vad du ska göra, så kanske man behöver ta ett steg ifrån dom, för att själv fundera på vad man själv vill. I min egen familj så har jag alltid fått höra hur dålig jag är, dumm, att jag aldrig skulle kunna klara av att ha en egen lägenhet, att jag inte har rätt frisyr eller färg på håret. etc etc, medans allt jag ville var att bli accepterad och älskad av min egen familj, kände aldrig den kärleken från dom. Jag har inte många vänner, men valt bort dom som drog energi och aldrig höll vad dom lovade.... Dom kan lika gärna gå vidare till andra... 

Ovido - Quiz & Flashcards